Informacja o poniesionych kosztach - pozostałe dane
Zasady, formy i zakres działalności statutowej
Koszty poniesione na administrację w roku 2017 wynosiły 3.598.940,41 zł, szczegółowe dane w tym zakresie przedstawia Tabela nr 5.
Lp. | Rodzaje kosztów | Kwota [PLN] |
1. | Koszty działalności operacyjnej | 3.598.940,41 |
amortyzacja | 232.788,12 | |
zużycie materiałów i energii | 193.185,39 | |
usługi obce | 816.292,67 | |
podatek, opłaty | 40.556,60 | |
wynagrodzenia brutto | 1.864.234,61 | |
ubezpieczenia ZUS | 373.909,09 | |
pozostałe koszty | 77.973,93 | |
2. | Koszty operacyjne | 153.845,57 |
Razem koszty: | 3.752.785,98 |
Stan środków na rachunkach bankowych i w kasie na dzień 31.12.2017r.
Stan lokat na rachunkach bankowych na dzień 31.12.2017r. |
||
Lp. |
Nazwa banku |
Kwota [PLN] |
1. |
Bank BZ WBK O / Opole |
27.230.357.47 |
2. |
Bank Ochrony Środowiska O / Opole |
14.077.570,31 |
3. |
Bank Gospodarstwa Krajowego |
3.318.000,00 |
4. |
Bank ING Bank Śląski SA |
5.000.000,00 |
|
Ogółem lokaty: |
49.625.927,78 |
Stan środków bieżących na rachunkach bankowych |
11.489.484,58 |
|
Stan kasy |
1.832,09 |
|
Łącznie: |
61.117.244,45 |
Razem zakup środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych w roku 2017: 96.958,51 zł. W roku 2017 na podstawie umowy darowizny przekazano samochód osobowy Skoda Octavia o wartości 79.660,50 zł.
Zatrudnienie z podziałem na zajmowane stanowiska na dzień 31.12.2017 r., kształtowało się następująco:
Prezes Fundacji |
1 |
Główny Specjalista |
1 |
Dyrektor |
1 |
Specjalista |
12 |
Główna Księgowa |
1 |
Starszy Referent |
6 |
Kierownik |
2 |
Referent |
1 |
Zastępca Kierownika |
1 |
Razem: |
26 |
Bilans Fundacji w roku 2017 po stronie aktywów i pasywów zamknął się na kwotę 182.168.699,57 zł.
W roku sprawozdawczym Fundacja poddana została kontroli przez jednostki zewnętrzne. W trakcie roku sprawozdawczego Fundacja 4-krotnie poddana została kontroli przez Grupę Gumułka - EUROEDUKACJA Sp. z o.o. w zakresie poniesionych przez Regionalną Instytucję Finansującą w województwie opolskim wydatków oraz weryfikacji prawidłowości sporządzanego sprawozdania:
- w dniach 11-12.01.2017r. przeprowadzono audyt za okres od 01.09.2016r. do 31.12.2016r.,
- w dniach 12-13.06.2017r. przeprowadzono audyt za okres od 01.01.2017r. do 31.03.2017r.,
- w dniach 11-12.07.2017r. przeprowadzono audyt za okres od 01.04.2017r. do 30.06.2017r.,
- w dniach 11-12.10.2017r. przeprowadzono audyt za okres od 01.07.2017r. do 30.09.2017r.
W ramach przeprowadzonych działań kontrolnych w 2017 roku nie stwierdzono błędów, uchybień ani zastrzeżeń.