Informacja o poniesionych kosztach na administrację
Koszty utrzymania biura Fundacji w roku 2008 ze środków Fundacji wynosiły 1.636.957,96 zł, w tym:
PLN |
||
1. |
Koszty rodzajowe łącznie |
1.636.925,96 |
|
amortyzacja |
232.372,84 |
|
zużycie materiałów i energii |
77.409,46 |
|
usługi obce |
276.956,30 |
|
podatek, opłaty |
7.849,12 |
|
wynagrodzenia |
653.093,47 |
|
ubezpieczenia |
181.776,20 |
|
pozostałe koszty |
207.468,57 |
|
|
|
2. |
Koszty finansowe |
32,00 |
|
Razem koszty: |
1.636.957,96 |
W 2008 roku w Fundacji zostały podjęte działania związane z przygotowaniem i wdrożeniem systemu zarządzania jakością, obejmującego zakres usług finansowych polegających na udzielaniu pożyczek, w celu uzyskania certyfikatu potwierdzającego spełnienie wymagań normy PN-EN ISO 9001:2001.
Fundacja złożyła ponadto wniosek do PARP o rejestrację w Krajowym Systemie Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw (KSU) prowadzonym przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) w zakresie usług finansowych – udzielanie pożyczek.
W roku sprawozdawczym Fundacja została poddana kontroli przez:
1. Ernst&Young Business Advisory Sp. z o.o. i Wspólnicy spółka komandytowa z siedzibą w Warszawie na zlecenie PARP – audyty kwartalne w Regionalnym ośrodku EFS, w szczególności dokumenty finansowo-księgowe związane z ww. projektem.
Audytor zaświadczył certyfikatem, ze działania realizowane w badanym okresie są zgodne z działaniami zaplanowanymi w umowie o udzielenie wsparcia a Beneficjent przedstawił dokumentację potwierdzającą wykonanie prac i zrealizowanie określonych usług.
2. System Revident Sp. z o.o. z Warszawy na zlecenie PARP – audyt projektów prowadzonych w ramach Działania 1.2 SPO WKP na podstawie umowy o dofinansowanie nr WKP_1/1.2.1/1/2005/9/9
W wyniku przeprowadzonej kontroli nie stwierdzono nieprawidłowości w sposobie rozliczania kosztów ponoszonych w ramach realizacji Projektu, w zakresie dokumentowania wydatków, kwalifikalności beneficjentów ostatecznych, oceny poprawności procesu udzielania pożyczek, działań promocyjnych i informacyjnych. Fundacja otrzymała zalecenia pokontrolne z dokumentowania realizacji przedsięwzięcia dotyczące niekompletnej dokumentacji przed podpisaniem umowy pożyczki oraz nieprawidłowości w rozliczeniach wykorzystywania pożyczki przez Beneficjentów Ostatecznych. Ponadto stwierdzono wystąpienie opóźnień w wysyłaniu raportów z realizacji projektu do PARP.
3. GLOBAN ERISSON Consulting Sp. z o.o. ze Szczecina na zlecenie PARP – audyt pod katem weryfikacji, czy instytucja pełniąca rolę RIF spełnia kryteria zgodnie z art. 6d ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości oraz rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 5 marca 2008 roku w sprawie regionalnych instytucji finansujących, a także czy informacje zawarte w ofercie złożonej w ramach konkursu na wybór RIF są zgodne ze stanem faktycznym.
Zespół Audytujący potwierdził zgodność danych i informacji zawartych we wniosku o dofinansowanie.
Fundacja Rozwoju Śląska oraz Wspierania Inicjatyw Lokalnych jest jednostką nie prowadzącą działalności gospodarczej. Fundacja jest zobowiązana do składania zeznań CIT-8 o wysokości uzyskanych dochodów.
Fundacja zobowiązana jest do składania deklaracji miesięcznych VAT – 7, ponieważ jest zarejestrowana do celów rozliczania podatku od towarów i usług.