Informacja o poniesionych kosztach - pozostałe dane
Sprawozdanie z działalności 2015
Zasady, formy i zakres działalności statutowej
Informacja o prowadzonej działalności gospodarczej
Informacja o posiedzeniach organów Fundacji
Informacja o środkach pochodzących ze spłat pożyczek, dotacjach oraz przychodach i innych źródłach
Koszty poniesione na administrację w roku 2015 wynosiły 3.388.306,98 zł, szczegółowe dane w tym zakresie przedstawia Tabela nr 5.
Lp. |
Rodzaje kosztów |
Kwota [PLN] |
1. |
Koszty działalności operacyjnej |
3.364.463,99 |
amortyzacja |
183.749,85 |
|
zużycie materiałów i energii |
208.892,94 |
|
usługi obce |
503.785,19 |
|
podatek, opłaty |
57.289,20 |
|
wynagrodzenia brutto |
1.957.575,05 |
|
ubezpieczenia ZUS |
336.627,50 |
|
pozostałe koszty |
116.544,26 |
|
2. |
Pozostałe koszty operacyjne |
23.842,99 |
Razem: |
3.388.306,98 |
Tabela nr 5. Koszty poniesione na administrację w roku 2015.
POZOSTAŁE DANE
Fundacja w roku 2015 zrealizowała budowę Centrum Biznesu w Opolu przy ul. Wrocławskiej 133. Całkowita wartość inwestycji od zakupu gruntu poprzez roboty budowlane, zagospodarowanie terenu, zakup środków trwałych oraz wyposażenia wyniosła 5.511.077,98 zł netto. Koszty inwestycji w rozbiciu na poszczególne składowe podane w kwotach netto, przedstawiają się następująco:
1. |
Zakup gruntu |
771.072,54 zł |
2. |
Budynek Centrum Biznesu |
4.224.559,11 zł |
3. |
Zakup mebli, sprzętu biurowego oraz wyposażenia |
325.328,42 zł |
4. |
Pozostałe (zagospodarowanie terenu, parking, instalacja nawadniająca, oświetlenie, plany drogi dojazdowej) |
190.117,91 zł |
|
Razem: |
5.511.077,98 zł |
Otrzymana dotacja w ramach realizowanego projektu „Budowa Centrum Biznesu jako kompleksowej galerii usług wspierającej podmioty gospodarcze”, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2007-2013, w ramach Osi priorytetowej RPOP.01.00.00 – Wzmocnienie atrakcyjności gospodarczej regionu w 2015 roku wyniosła 2.310.075,27 zł. Pozostała część dofinansowania w wysokości 528.940,82 zł, zgodnie z umową zawartą z Urzędem Marszałkowskim Województwa Opolskiego zostanie przekazana po rozliczeniu końcowym projektu w 2016 roku.
Fundacja na potrzeby bieżące w ramach środków własnych zakupiła:
Zestaw Komputerowy Fujitsu Esprimo |
3.444,18 zł |
Zatrudnienie z podziałem na zajmowane stanowiska na dzień 31.12.2015 r., kształtowało się następująco:
Prezes Fundacji |
1 |
|
Główny Specjalista |
1 |
Dyrektor |
1 |
|
Specjalista |
11 |
Główna Księgowa |
1 |
|
Starszy Referent |
5 |
Kierownik |
3 |
|
Referent |
3 |
Księgowa |
1 |
|
Konsultant |
2 |
Asystent Zarządu |
1 |
|
Koordynator |
1 |
|
|
|
Razem: |
31 |
Bilans Fundacji w roku 2015 po stronie aktywów i pasywów zamknął się na kwotę 162.991.126,66 zł(Załącznik nr XI. VIIoraz nr XI.IX).
W 2015 roku wypłacono łącznie 88.200,00 zł Członkom Zarządu i Rady Fundacji z czego:
- Członkom Zarządu Fundacji w kwocie 59.200,00 zł,
- Członkom Rady Fundacji w kwocie 29.000,00 zł.
Dodatkowo w roku sprawozdawczym Członkom Organów Fundacji wypłacono łączną sumę 12.938,27 zł tytułem zwrotu kosztów dojazdu (Członkom Zarządu w kwocie 5.651,75 zł; Członkom Rady w kwocie 7.286,52 zł).
Źródło finansowania kosztów Fundacji |
2014 |
2015 |
||
Kwota kosztów |
% udział |
Kwota kosztów |
% udział |
|
Regionalna Instytucja Finansująca |
1.373.619,00 |
42,67 |
1.194.818,55 |
35,51 |
Regionalny Fundusz Pożyczkowy w ramach RPO WO 2007-2013 |
1.277.815,85 |
39,69 |
1.032.929,26 |
30,70 |
Regionalny Ośrodek Debaty Międzynarodowej |
174.689,78 |
5,42 |
190.644,45 |
5,67 |
Fundusz Powodziowy |
4.394,78 |
0,14 |
21.138,61 |
0,63 |
Pierwszy Biznes Wsparcie w Starcie II |
4.222,11 |
0,13 |
198.061,86 |
5,89 |
Środki Fundacji z funduszy pożyczkowych z lat 2003 i 2005 |
299.744,59 |
9,31 |
329.734,49 |
9,79 |
Środki zwrotne Fundacji |
84.913,00 |
2,64 |
75.917,81 |
2,26 |
Centrum Biznesu |
0,00 |
0,00 |
321.218,96 |
9,55 |
Suma kosztów |
3.219.399,11 |
100,00 |
3.364.463,99 |
100,00 |
Tabela nr 6. Porównanie udziału poszczególnych źródeł finansowania kosztów Fundacji w latach 2014 i 2015.
W roku sprawozdawczym Fundacja poddana została kontroli przez jednostki zewnętrzne. Poniżej informacja dot. przebiegu kontroli w roku 2015.
W trakcie roku sprawozdawczego Fundacja 4-krotnie poddana została kontroli przez Grupę Gumułka Audyt Sp. z o.o. w zakresie poniesionych przez Regionalną Instytucję Finansującą w województwie opolskim wydatków oraz weryfikacji prawidłowości sporządzanego sprawozdania:
- w dniach 12-13.01.2015r. przeprowadzono audyt za okres od 01.10.2014r. do 31.12.2014r.,
- w dniach 13-14.04.2015r. przeprowadzono audyt za okres od 01.01.2015r. do 31.03.2015r.,
- w dniach 13-14.07.2015r. przeprowadzono audyt za okres od 01.04.2015r. do 30.06.2015r.,
- w dniach 12-13.10.2015r. przeprowadzono audyt za okres od 01.07.2015r. do 30.09.2015r.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości w dniach 23-24.03.2015r. przeprowadziła kontrolę Regionalnej Instytucji Finansującej w zakresie weryfikacji wydatków związanych z wdrażaniem POIG, zasad związanych z pełnieniem funkcji RIF.
Następnie w dniu 08.12.2015r. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości przeprowadziła kontrolę w zakresie prawidłowości weryfikacji wniosków o płatność złożonych w ramach działania 4.4, 5.4.1 i 6.1 POIG.
Opolskie Centrum Rozwoju Gospodarki przeprowadziło w Fundacji kontrolę realizacji projektu WND-RPOP.01.02.00-16-001/12 „Dokapitalizowanie Regionalnego Funduszu Pożyczkowego w ramach RPO WO”. Kontrola przeprowadzona została w dniach 29-30.01.2015r.
W ramach przeprowadzonych działań kontrolnych w 2015 roku nie stwierdzono błędów, uchybień ani zastrzeżeń.
Dane o działalności zleconej przez podmioty państwowe i samorządowe